Sponsoring

Sponsors en donateurs zijn onmisbaar om de activiteiten te kunnen blijven organiseren. De vaste lasten stijgen jaarlijks, daarnaast moeten wij vanaf 1-1-2019 ook energiebelasting gaan betalen. Al met al lopen de kosten inmiddels flink op, maar blijft de gemeentelijke subsidie gelijk.

De cijfers
Stichting MAX beheert twee gemeentelijke panden. Om het gebrek aan gemeentelijke subsidie op te vangen is in 2012 in samenspraak met toenmalig wethouder du Chatinier bedacht dat MAX de ruimte mag verhuren op het moment dat zij zelf geen activiteiten heeft. Door de almaar stijgende kosten voor huur, energie, belastingen en onderhoud blijft er ieder jaar echter een groot gat. Meer subsidie is geen optie, het proces voor het terugdringen van de kosten is inmiddels ook aardig doorlopen.

Om u enig inzicht te geven in de uitgaven voor vaste lasten, hieronder enkele bedragen. N.B.: dit zijn dus kosten die gemaakt moeten worden vóórdat er überhaupt activiteiten georganiseerd kunnen worden.
Huur€ 30.000,-
Energie€ 19.000,-
Belastingen€ 1.800,-
Afval€ 2.000,-
Onderhoud brandmeld- en alarminstallaties€ 2.800,-
TV/telefoon/internet€ 2.500,-
Verzekeringen€ 1.500,-
Totaal€ 59.600
Per maand moeten de vrijwilligers dus afgerond al € 5.000,- bij elkaar sprokkelen om alleen de vaste lasten te kunnen bekostigen. Dit betekent elke maand weer een hoop kunst- en vliegwerk om het voor elkaar te krijgen.

Stichting MAX wil financieel gezien laagdrempelig blijven zodat alle jongeren in staat zijn om een activiteit te bezoeken, ook wanneer je ouders het financieel niet getroffen hebben.

Donateurs
In de loop der jaren heeft Stichting MAX een aantal particuliere donateurs weten te verzamelen die een jaarlijkse donatie doen ten behoeve van het jongerenwerk.

Ook u kunt donateur worden, voor elk willekeurig bedrag per jaar.
Maak hiervoor gebruik van het formulier onderaan deze pagina of mail naar info@stichting-max.nl

Club van 100
De gemeente Alphen aan den Rijn kent een hoop maatschappelijk betrokken ondernemers. Speciaal voor hen is er de Club van 100. Ondernemers die het jongerenwerk in Alphen en Boskoop ondersteunen door middel van een jaarlijkse bijdrage van € 200,-.

Als tegenprestatie voor hun donatie krijgen leden van de Club van 100 een vermelding op onze websites, drukwerk, social mediakanalen én per gedoneerde € 200,- een bordje op onze sponsorwand.

Wilt u lid worden van de Club van 100, dan verzoeken wij u vriendelijk om het onderstaande aanmeldformulier in te vullen. Uiteraard is het ook mogelijk om eerst meer informatie te ontvangen, we maken graag een afspraak! U kunt ons bereiken via info@stichting-max.nl

Particuliere donatie doen:

Naam*

Bedrijfsnaam

E-mailadres*

Telefoonnummer*

Adres*

Postcode*

Plaats*

Land*

Bericht

Bedrag *